lördag 10 mars 2012

FALU-BORLÄNGEMÄSTERSKAPET

LÖRDAG FALUMÄSTERSKAPET
SÖNDAG BORLÄNGE

TOMMY.JÖRGEN.ROINE ÄR DEM FRÅN KLUBBEN SOM
SKALL FÖRSÖKA SIG PÅ FISKET SOM KAN VARA BRA MED MKT 10 GRAMMMARE.
TROR DEM FÅR DE TUFFT DÅ DE ÄR BLANKISAR O KANSKE DÅ LITE SEGARE FISKE EFETRSOM DE ÄR GRUNDFISKE.
TROR AXENMO VARIT DÄR FÖRUT SÅ HAN HAR VÄL KOLL PÅ LITE PLATSER.

KÖR HÅRT POJKAR.
HOPPAS VI FÅR EN LIVEUPPDATERING EFTER FISKET VARJE DAG
uppdatering lör fiske:
AXENMO 20 PLATS 6800GR
ORDFÖRANDE JENNUNG 6200 GR PLATS 29
LÅNGKLIV IVARSSON 5300GR PLATS 48(vinner nog nattpasset)

MKT BRA JOBBAT AV POJKARNA..(GUBBSEN)
EN HEMMAFISKARE VANN PÅ 11450GRAM.TVÅAN 9.5KG

söndagen blir på ö-sjön

2 kommentarer:

  1. Kul fiske båda dagarna. Runt 7 kg och 400 abborrar varje dag. Söndagen var märklig med endast fyra fiskar efter en timme. Roine hade ett klart övertag med fem st. Tommy hade smugit iväg ensam så han hade man ingen koll på.
    Efter en snabb överläggning med Ivarsson bestämde vi att vända tillbaka mot startviken, på väg dit såg vi en gubbe som drog fisk på ett grund. Stannade och slog ett hål, tio minuter senare låg det 50 borrar i lådan. Riktigt små fiskar men ändå skönt att det hugger. Körde runt grunder 5 varv och plockade lite hela tiden. När det var en timme kvar så kände jag att det måste hända något nytt, sprang 300 meter till en ö. Första hålet drog jag nog 70-80 st rekordsnabbt. Körde på allt jag hade och dubblade nästan min vikt sista 50 minuterna. Tog 29 abborrar sista 5 min. Hade jag lämnat grundet en halvtimme tidigare hade jag nog skrapat ihop 10 kg. Ibland är det väldigt lite som saknas ifrån kanonplaceringar. Helt klart blir det Falun nästa år. Snabbfiske på grunt vatten är det absolut roligaste som finns. Spelar ingen roll att det är 15 gr fiskar.
    Roine hängde aldrig med till ön utan fastnade vid grundet så han slutade på2.5kg. Hade han bara orkat röra sig några hundra meter så hade han haft 5 kg garanterat. Tommy gled omkring på en helt annan del av sjön och fick ca 3.5 kg. Till helgen är det sm och jag skall chansa helt vilt. Det fäst bära eller brista.

    Ha det bra och börja tävlingspimpla Jörgen axenmo

    SvaraRadera
  2. Nästa år är det Åland som gäller!

    SvaraRadera